Nyomtatás

Vashatos

A hagyományos magyar és minőségi kulturális termékekhez (szellemi és tárgyi, pl. hungarikum) kapcsolódó PR és marketing tevékenységek összefogása a „Vashatos” kereskedelmi vállalkozásban.

PR- és marketing szakemberek, kulturális menedzserek közreműködésével fontosnak tarjuk, hogy a kulturális termékek értékesítése illeszkedjen bele a térségre és hazánkra jellemző kultúrtáj hagyományos kereteibe, illetve egészüljön ki mérték- és értéktartó rendezvényekkel, kiállításokkal, zenés estekkel, szalon- és csárdaprogramokkal. Kiegészítő tevékenységeink a kiadványszerkesztés, utazásszervezés, kiadvány-értékesítés, ajándéktárgyak értékesítése, üzletviteli tanácsadás stb. Bővíteni szeretnénk a fesztivál- és komplex rendezvények kínálatát, a magyar minőségi kultúra és termékek népszerűsítését, különös tekintettel a Kiskunságra jellemzőket.

A hatos az 1850-es évek legkisebb ezüstpénze volt, az értéke pedig hat krajcár. A használatból kivonták, de neve tovább élt egészen a 20. század közepéig. Ezt tükrözi a mindennapi életre utaló költészetünk is. Arany Jánosnál a 19. század második felében még volt értéke: „Egy rossz hatos csudát tesz nálunk” (Kóbor Tamás). A 20. században azonban elveszti értékét: „nikkel-hatos” (Somlyó Zoltán: A titkos írás, 1916–1926), illetve József Attila (Ime, hát megleltem hazámat, 1937): „Mert nem kell (mily sajnálatos!) / a háborúból visszamaradt / húszfilléres, a vashatos”. (Balázs Géza) * (A hatos kezdetben hat, majd tíz krajcárt, azaz húsz fillért ért.)

6 krajczár (2,6 gr ezüst) = kb. 500-600 Ft (2011-ben)


A Szilády Áron Társaság közlönye